perjantai 24. kesäkuuta 2011

Heipodeiii!
Tässä kirjoittelen taas, ehkä viimeistä kertaa, en tiedä. Kaks kokonaista viikkoo jäljellä täällä mun kakkoskotimaassa, ja sitten paluu vanhaan tuttuun Suomelaan. Eräs usalainen kaverini meni keskiviikkona kotiin ja toteutti mun pahimman pelkoni, vastaamalla 'miten menee?' kysymykseeni:'WEIRD. I feel like france was just a dream.' !!! En mää haluu et tää vuosi tuntuu unelta!! Mut oikeesti, tää on nii jotenki omituinen irrallinen pala elämää ja sit vaan palaan takas kaikkeen samaan vanhaan, oikeesti, meen takas lukioon eli kaikki tulee olee niin samaa vanhaa.. Onneks oon tosi innoissani kouluun menosta koska nähtyän ranskalaisen version mä oikeesti arvostan suomalaista koulusysteemiä koko sydämmelläni.

Olen siis viettelemässä lomaa, mut Pariisi päätti kiusata ja sää on ollu ihan tyhmä viimeset 2viikkoo! On sillee kylmä jos aurinko on pilvessä ja kuuma jos ei. Ja välillä sataa. Ja tuulee.
Olin Saksassa! Se oli sellanen Rotaryn vaihtareiden välinen 4 päivän vaihto, eli saksasta tuli Pariisiin muutama vaihtari ja minä ja 3 muuta mentiin Saksaan. Kölnin lähelle. Nukuttiin hostperheissä ja muuten sitten vierailtiin vaikkas mitä rotareiden kanssa. Ihmiset oli ihan hitsin mukavia, sain ystäviä vaikka kuinka! Köln oli ihan siisti, varsinkin katedraali! Käytiin myös tippukiviluolassa ja kaivosmuseossa josta kuva tossa alhaalla heh.

Yritin soittaa suomeen.. Yks päivä vietettiin sellasen ihanan perheen kanssa, jossa oli kaks pientä lasta, ja niiden kanssa mentiin sellaseen seikkailupuistoon :D Oli hauskaa, illalla grillattiin niiden megahienossa maalaistalossa!






















 

Saksalaiset Rotarit myös osteli meille hienoja illallisia ravintoloissa ja jätskiannoksia ja vaikka mitä, oli oikeesti mitä mahtavin reissu ja sain erittäin positiivisen kuvan Saksasta!

Viime viikonloppuna oli yhden ystävän läksiäisjuhlat ja sunnuntaina mun omille hostperheille pieni yhteinen illallinen. Siellä oli myös Maria, meksikolainen jonka kanssa mulla siis oli samat perheet. Oli oikein mukava ilta, mun hostperheet oli oikeesti ihania :) Oli onnea.
Tän viikon tiistaina oli La fête de la musique eli Musiikin juhla! En oo koskaa nähny vastaavaa. Pariisi oli täynnä ihmisiä, ja siis oikeesti, metroon ei kertakaikkiaan mahtunu joka kerta ja kaikkialla soi musiikki, ihmiset laulo ja tanssi! Ei nähty yhtään kunnon konserttia mutta pieniä amatööribändejä oli paljon. Oli ihan mahtava ilta ja yöks mentiin juuri sen kaverin luo joka sitten lähti seuraavana päivänä takasin jenkkeihin. Saatettiin se lentokentälle. Yhyy.

Keskiviikkona en sitten paljoa muuta tehnytkään, paitsi olin lapsenvahtina vähän. Tutustuin vuoden alussa yhteen naiseen joka oli just saanu vauvan. Mun hostäiti sitten kerto mulle miten se on tosi yksinäinen ja väsynyt koska sen mies on paljon töissä jne, joten tarjouduin hoitoavuks :) Vauvan nimi on Esther ja se on ihan mahtava :) Käyn n.kerran viikossa vahtimassa sitä tunnin tai pari.

Meidänkin koulussamme otettiin luokkakuvat, joskin laatu on hieman eri tasoa kun seppälän koulukuvat ;) Mutta joo, tällasta jengiä oli mun luokalla tänä vuonna, OLI KIVAA.
Huomenna Pariisissa Gay Parade, vois mennä katsastamaan, ja sitten juhlitaan juhannusta suomalaisten kera !! Eipä tässä muita suunnitelmia!


1 kommentti:

  1. Toi on kyl vähän hullua kun itelläkin oli oikeesti sellanen olo että ihan ku koko vuotta ei ois oikeesti tapahtunu se tuntuu niin epätodelliselta jotenkin! Kun kaikki täällä on aikalailla just niin kun ennenkin nii on tosi vaikee ymmärtää alkuun että oot oikeesti ollu vuoden pois ku mikään ei oo muuttunu.. mut hyvin se menee, sulla on kuitenkin kaikkee kivaa täällä. itellä ei ainakaan oo ollu mitään ongelmaa sopeutumisessa, vaikka kyl se alkuun tuntuu vähän oudolta :)

    VastaaPoista