torstai 2. syyskuuta 2010

Huomenna kouluun!

Viikko täällä!! Hassua. Ja vielä joku 45 viikkoo jäljellä oikeestaan kuulostaa aika lyhyeltä:o
Mut ny toon siis ollu tän viikon Faviereillä. Täällä on kaks tytärtä, Lucie 14v ja Amelia 19v, ne on aika mukavia. Lucie tulee mun kaa kouluun huomenna ja auttaa sillee et tiiän minne pitää mennä ja tulkkaa vähän jne. Koska en puhu vielä oikeen sujuvasti ranskaa..:D Täällä perheessä kaikki puhuu erittäin hyvää englantia (koska ne on asunu kiinassa) ja ne puhuu mulle kokoajan melkei englantia. Se on sillee kiva et ymmärrän mut haloo jos en puhu ranskaa ikinä ni en kyllä opikaan sitä. Mut huomenna muutan mun viralliseen ekaan perheeseen ja ne on luvannu puhuu mulle ranskaa.
Mun perheessä on siis vanhemmat Virginie ja Jean-Raoul. Niillä on kolme lasta mutta kukaan ei oo nyt kotona eli oon ainoo lapsi. Niitten 19v poika Jeremy saattaa olla kotona ainaki viikonloput, niin ymmärsin. Ja vanhin tyttö Fanny asuu Pariisissa ja käy välillä kotona. Kolmas lapsi on ite vaihdossa ja asun sen huoneessa. Mun huone on tokassa kerroksessa sellanen tavallinen ja musta aika kiva. Mulla on iso ikkuna (mistä voi kiivetä katolle;)) ja iso vaatekaappi ainaki verrattuna mun kaappiin kotona:D Siellä on megapaljon kaikkia kuvia seinillä mitä se tyttö (Ivalou) on jättäny, osa on vähän outoja!! Mut varmaan totun niihin:) Oon siis käyny siellä nyt kahesti ja jättäny jo mun kaikki tavarat sinne, otin vaa viikon kamat tänne Faviereille mukaan. On kurjaa elää repussa:( Onneks huomenna pääsen kotiin.
En oo oikeesti tehny paljoo mitään täällä. Kun tän perheen vanhemmat on töissä niin oon vaan noiden tyttöjen kanssa ja ne ei jaksa tehä paljoo mitään:D Ollaan käyty kerran vähän shoppailemassa ja sit ostoksilla grandmeren siis öö isoäidin kanssa (isovanhemmat oli kylässä ja lähti eilen) ja sit koululla kävin yks päivä juttelee rehtorille(virginie jutteli ja mä istuin enkä tajunnu mitään) ja hakemassa lomakkeita täytettäväks(niitä oli iha SIKANA hohhoh). Ja kävin ostaa ranskalaisen prepaid liittymän ne on sairaaaaan kalliita en kestä. Mun kaikki rahat menee jos käytän puhelinta. Nyt mullon kuukaudeks 23min puheaikaa ja 150sms, makso 10e. Sillä ei ees voi soittaa suomeen:(
Nomut huomenna alkaa sit toiminta ku ekaks kouluun ja sitten mennään kattoo teatterin presentation tilaisuutta (Fanny näyttelee siellä!) ja sit pääsen muuttaa kotiin. Yritän opetella sanoo sitä kodiks koska se on nyt mun koti mut tää on hassua.
Täällä syöminen on yleensä aika erilaista. Joka aterialla on alkuruoka, jotain salaattia tai hedelmiä tai sellasia ihme lihasooseja(y). Sit on pääruoka ja jälkiruuaks hedelmiä tai jukurttia tai JUUSTOJA!:) Ja sit nää ottaa välillä sillee ennen illallista olohuoneessa vähän viskiä ja leikkeleitä. Siis lihaa, sellasenaan vaan jotain ankkaa ja meetwurstia jne. Se on OUTOO (mut yks meetwursti misson pähkinöitä on sairaan hyvää hehheh. toivottavasti kukaan mun hippivegaanikaveri ei lue tätä:s) Mut siis onneks en oo enää pupu koska en vois syödä about mitään, nää syö ihan sikana lihaa.
Kommentoikaa joku jotai nii tiiän lukeeko tätä kukaan oikeesti haha.
Ainii ja vitsit ärsytti eilen ku mullasoi PikkuHuopalahti ihan hitosti päässä mut mullei oo meteoriittia ipodissa ja kone ei toiminu ku oon hukannu sensensen latausjohdon(y)(nyt lainaan amelialta koska sama kone) se oli kurjaaaa mut nyt<3

2 kommenttia:

  1. mäki luen =) kiva kuulla vähä sun kuulumisia! En vaa meinaa muistaa käyä tääl...Mut hei, ilouutinen: yritän ens viikol saada Protu-kuvii laitettuu jakoon(=nettiin) ni sit sä voit muistella meijän ihanii leiriläisii ja tiimiläisii! Oltiin muute siä purkajaisis ja mun mielestä et missanu paljoo...paitti tietty meijät=P Mut voi hyvin, Haliiii <3

    VastaaPoista