keskiviikko 8. syyskuuta 2010

Turisti?


Noniiiin nyt oon saanu aikaseks jopa vähän kuvailla. Mun laadukkaalla kameralla;)) Ja osa on Marian kamerasta.

Sunnuntaina meillä oli kaikien Pariisin alueen rotarivaihtareitten orientaatiopäivä jossain. Ajettiin sinne tunti, en tiedä yhtään minne suuntaan hehh. Mut joka tapauksessa tutustuin kaikkiin meijän alueen vaihtareihin ja ne oli kaikki hirmu mukavia! Ainakin näin ensi silmäyksellä. Meillä on sit tapaamisia ilmeisesti noin kerran kuussa. Tässä kuvassa meitä vaihtareita ja sit jotain rotariheeboja, toi sinitakkinen nainen edessä on meijän alueen öö niinku aluevalvoja. Korkein auktoriteetti. Joo. Oon siis alottanu koulun. Viime perjantaina oli eka päivä, opettaja selitti vaa juttuja :) Mulla on 'tutor' tyttö nimeltä Margot meidän luokalla. Oon litteraire luokalla eli vähä enempi kirjallisuutta ja kieliä. Mulla on melko rento lukujärjestys, 26 tuntia kai, lauantaina vaan 2h samoin keskiviikkona.. Tällä viikolla ma ja ti oli opettajien lakko joten mulla ei oo vielä ollu paljookaa tunteja. Vaan yks enkun tunti ja 2 ranskan kaksoistuntia. Ranska on erittäin vaikeeta koska en ees ymmärrä niitä tekstejä mitä pitäis analysoida hehheh. Istuskelen siellä ja näytän kiinnostuneelta ja kirjotan sen verran mitä saan selvää opettajan käsialasta=)=)=) Ranskalaiset kirjottaa ihan erilailla ja on ärsyttävää ku en vaa tiiä mikä joku kirjain on.. mut alan oppia.
Täällä on ihan sika ärsyttävää paperia!!! Siis mille kirjotetaa koulussa muistiinpanot siis täällä ei suunnillee myydä sellasta normaalia ruutupaperia vaa sellasta vammasta missä on miljoona millimetrin kokosta ruutua argh vihaan niitä! Mut ostin sellasen siistin mustekynän jee.
Oon ihan pihalla mitä maailmalla tapahtuu! Tässä talossa ei katota koskaa oikeestaa telkkaria joten en oo nähny ees ranskalaisia uutisia ja sitku täällä lehdet ostetaa ne ei tuu ovelle joten kotona ei oo yhtää sanomalehtiä ja en jotenki oo kerenny mennä netissä millekää uutissivuille. Mulla on ikävä ylen uutisia:( Ja miten Peter Nymann on Pärjänny maikkarilla???
Tänään olin viimeinkin Pariisissa käymässä! Oli se kyllä jotakin vaikka sato ja me kastuttii ja en ees nähny eiffelii ku ei ehitty sinne asti haha! Metrotunneleissa haisee hiton pahalle en muistanu ees.. No joo kuvat kertoo.
Emily on Uudesta Seelannista ja se on ollu täällä jo 7kk joten sen kanssa oli turvallista mennä pariisiin! Antonysta siis matkaa 15min RER-junalla joka on niinku metro.
Satoi. Emily ja Maria, joka on Mexicosta ja tuli samaan aikaan ku meitsi. Ne molemmat siis asuu mun lähellä mut ei olla samassa koulussa:(

L'Arche de Triomphe. En tiiä kirjotetaakse noin. Mut kummiski sellaset turkkilaiset tytöt otti meistä kuvan:)

Nonii kone sanoo service error joten loput kuvat faboon huomenna!

Ostin söpön sateenvarjon ja kengät tänää. En tiiä mitä kertoisi teille. Huomenna Marian birthday partyt. Ja huomenna ekaa kertaa kouluruokalaan!!Jännittävää.

Kysykää jotainn.

Ainii mulla on eniten ikävä ILTAPALAA. Haluun tehä pannukakkua iltapalaks:( täällä syödään diner klo 21, ei snacksejä. yhyy.

Mitä Suomeen kuuluu?

2 kommenttia: